۱۴۰۳/۰۱/۳۱

گزارش خبرگزاری ایمنا از همایش ۵٠٠ نفره خیرین خیریه شجره طیبه

به گزارش خبرنگار ایمنا، این همایش با حضور جمعی از خیرین، مسئولین شهری اصفهان، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان،  دکتر نصر از اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس زهتاب رییس سازمان نظام مهندسی، مسعود انصاری‌مهر مشاور شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، برخی از هنرمندان برجسته کشور و اصفهان برگزار شد.
ریاست هیات مدیره موسسه شجره خیریه طیبه با ابراز خرسندی از استقبال مردم شهر اصفهان از موضوع خیریه گفت:  اهداف خیریه مربوط به دانش آموزان و دانش جویان علاقمند به تحصیل است که شرایط لازم و کافی برای ادامه فعالیت تحصیلی را نداشته باشند. این خیریه متعهد می شود با کمک خیرین گامی در این جهت این امر مهم بردارد.
حسین سیستانی ادامه داد: استان اصفهان از استان های خیر اندیش است و نزدیک به ۴۰۰ خیریه فعال در استان اصفهان وجود دارد که منشا خیرات و برکات زیادی هستند و با اعمال خیر خود به یاری دولت مردان می شتابند. خیرین با نیات خاص خود می توانند با کمک به جوانانی که می توانند با تحصیل به پیشرفت کشور کمک کنند گام موثری در ارتقای کشور خود بردارند. دستان خیرین دست یاری به سوی مردمی است که می توانند چرخ مملکت را به چرخش در آورند.
معاون استاندار اصفهان  افزود: کار خیر سفارش قرآن است و علاوه بر آن موجب آرامش روحی برای خیر می شود و امنیت اجتماعی را به همراه دارد.امر انفاق هم در بعد مادی و هم معنوی برکات زیادی دارد و آیاتی بسیار در افزایش اموال بر اساس انفاق در قرآن کریم وجود دارد .
وی ادامه داد: خیریه شجره طیبه با ساختار بسیارخوب از خیرین و متفکرین تشکیل شده و در حال گسترش این خیریه در شهرستان های مختلف استان است و فعالیت های متنوع خیریه را حمایت می کنند.
نوابغ در خانواده های فقیر نیز وجود دارند
مدیر عامل موسسه شجره طیبه یادآور شد: در سال گذشته ۱۸۰نفر یاور خواه تحت پوشش خیریه شجره طیبه بودند که برای تامین آنها نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد، ۱۲۰ نفر در صف انتظار یاری بودند که به علت کم بودن بضاعت موسسه امکان یاری به آنها نبود.
وی ادامه داد: یکی از فلسفه های روزه آن است که بدانیم فقرا چه می کشند، تمامی روزه داران امید به افطاردارند اما فقیر تنها امید او خداست، مشکلات فقرا دردناک است، آن گونه که نمی توان تحمل شنیدن آن را داشت.
یزدان پناه ادامه داد: نوابغ در خانواده های فقیر بیشتر وجود دارند اما به ظهور نمی رسند، امروز تصور می شود که نوابغ در خانواده های توانمند پرورش می یابند و این اشتباه است، یکی از مهمترین فعالیت های خیریه شجره طیبه شناسایی این استعدادها است.
وی افزود: کمک های خیرین به این موسسه تنها جهت کمک به یاور خواه های این موسسه می شود و جهت اداره مراسم ها و ساختمان اداری موسسه خیرین خاص همکاری می کنند.
در این مراسم با حضور اعضای شورای شهر و مسئولین این موسسه و سید جواد هاشمی از افرادی که در شکل گیری این موسسه داشته و امروز در دنیای فانی نیستند تجلیل و از خانواده های ایشان تقدیر شد. مادر شهید خرازی نیز در میان تقدیر شدگان حضور داشت که لوح خود را از دست شهردار اصفهان دریافت کرد.
همچنین شهردار اصفهان در این مراسم یک اثر هنری فلزکاری را از استاد علی ظریفی، از اساتید برجسته هنر قلمزنی به قیمت ۵۰ میلیون تومان خریداری نمود و آن را به این موسسه خیریه تقدیم کرد.
موسسه خیریه شجره طیبه با اندیشه جمعی از افراد فرهیخته فرهنگ دوست و نیکوکار در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد. ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در بین اقشار آسیب پذیر جامعه با حفظ کرامت انسانی که جهت ادامه تحصیل با مشکلات مادی مواجه می باشند و سرمایه گذاری روی آنها ، که در آینده بتوانند بخش عظیمی از کشور را اداره نمایند از اهداف این موسسه است.

صفحه اصلی خبر:imna.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا