۱۴۰۳/۰۱/۱۰

مصاحبه ی خبرگزاری تسنیم با مدیر عامل خیریه ی شجره طیبه

به گزارش  تسنیم ”

مدیرعامل خیریه شجره طیبه اصفهان گفت: خیریه شجره طیبه ویژه نخبگان علمی توانسته است در سال گذشته از ۱۷۹ دانش‌آموز و دانشجویی مستعد علمی که بضاعت مالی برای ادامه تحصیل نداشته‌اند، حمایت کند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا یزدان پناه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره مؤسسه خیریه شجره طیبه اظهار داشت: خیران در این مؤسسه به دانش‌آموزان و دانشجویانی که از نظر علمی مستعد هستند اما بضاعت مالی ندارند کمک می‌کنند و در واقع تفاوت این مؤسسه خیریه با سایر خیریه در این است که این مؤسسه ویژه نخبگان علمی است.

وی افزود: شناسایی و شکوفایی استعدادهای درخشان پنهان، کمک به رشد و شکوفایی کشور، تدوین خبرنامه و مجله‌های علمی مرتبط و ترویج فرهنگ انفاق در عرصه علمی از جمله اهداف این مؤسسه خیریه است.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه بیان کرد: این خیریه در سال ۱۳۸۳ در شهرستان فلاورجان فعالیت‌های خود را همانند سایر خیریه‌ها آغاز کرد اما پس از ۲ سال با تغییر اساسنامه به کمک دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد از نظر عملی پرداخت و پس از آن به اصفهان انتقال یافت.

وی ادامه داد: شناسایی یاورخواهان، ارائه مشاوره برای کشف استعدادها، برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه مهارتی و آموزشی، مشاوره تحصیلی، علمی، مذهبی و پرداخت کمک هزینه‌ آموزشی از جمله فعالیت‌ها و خدمات مؤسسه خیریه شجره طیبه به شمار می‌رود.

یزدان‌پناه گفت: دانشجویان و دانش‌آموزانی که مشکل داشتند توسط تیم مدیریتی و اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و مؤسسات مختلف، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، اساتید و خیران شناسایی و حمایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان سال نهم دوره متوسطه با معدل ۱۸ به بالا و دانشجویان با معدل ۱۷ به بالا پس از تأیید وضعیت توانمندی علمی به شرطی که در مدارس و مراکز دانشگاهی دولتی در حال تحصیل باشند می‌توانند از خدمات مؤسسه شجره طیبه استفاده کنند.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه با بیان اینکه خیریه‌ای ویژه نخبگان علمی باشد در سطح کشور کمتر دیده شده است، افزود: دانشجویانی که توسط خیریه حمایت می‌شوند در رشته‌های پزشکی، داروسازی، فیزیک هسته‌ای، دندانپزشکی، حقوق، فیزیک هسته‌ای، متالوژی و رشته‌های پیراپزشکی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: این خیریه در سال ۱۳۹۴، ۱۷۹ دانش‌آموز و دانشجو را پوشش داد که از این تعداد ۴۴ نفر دانشجو و بقیه دانش‌‌آموز هستند، همچنین ۶ نفر از این افراد در مقطع کارشناسی ارشد و ۴ نفر در سطح دکترا در رشته‌های پزشکی عمومی، داروسازی و محیط زیست تحصیل می‌کنند.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویانی که توسط مؤسسه خیریه شجره طیبه حمایت شده‌اند پس از اینکه شاغل شده‌اند خود به عنوان یک خیر به این مؤسسه کمک می‌کنند.

وی گفت: کمک‌های نقدی به صورت ماهیانه و سالانه، تهیه امکانات کمک آموزشی، اهداء سهام شرکت‌های تجاری، تولیدی و سرمایه‌گذاری و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول از جمله شیوه‌های کمک خیران است.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه تصریح کرد: به صورت میانگین در حدود ۲ و نیم تا ۳ میلیون تومان به هر یک از یاورخواهان در طول سال کمک می‌شود، همچنین یک ساختمان ۳ طبقه برای این مؤسسه خیریه برای برگزاری کلاس‌های آموزشی اهداء شده است که نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل آن است، البته یکی از خیران کار تکمیل این ساختمان را آغاز کرده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های سالیانه ویژه خیران برای جذب اعتبار افزود: همایش خیران در تاریخ ۲۷ خردادماه به میزبانی هتل آسمان برگزار می‌شود، همچنین همایشی ویژه یاورخواهان در یکی از سالن‌های سازمان جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

یزدان‌پناه گفت: این خیریه قصد دارد تا با دریافت مجوز قرض الحسنه، کمک‌های نقدی خود را به صورت قرض‌الحسنه به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه دهد تا پولی که در خیریه تزریق می‌شود پویا باشد و دانش‌آموزان و دانشجویان پس از اینکه به تمکن مالی رسیدند این پول را به مؤسسه پرداخت نمایند، البته ضمانتی برای این کار دریافت نمی‌شود و صرفاً ضمانت اخلاقی مطرح است.”

photo_2016-06-06_11-12-14

منبع خبر :tasnimnews.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا