۱۴۰۳/۰۱/۳۱

عناوین خبری خبرگزاری مهر از مراسم خیرین موسسه خیریه شجره طیبه

یک میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان علمی اصفهان باید جذب شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یزدان‌پناه شامگاه پنج‌شنبه در مراسم همایش خیران اصفهانی که توسط موسسه خیریه شجره طیبه در هتل آسمان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸۰ یاورخواه مستعد علمی در خیریه موسسه شجره طیبه تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای موارد مختلف مرتبط با تحصیل آنها هزینه شده است.

وی افزود: امسال ۱۲۰ نفر یاورخواه در لیست ثبت‌نام داریم اما به دلیل نداشتن توان اقتصادی لازم ثبت‌نام آنها انجام نشده است.

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه بیان داشت: برای پذیرش این ۱۲۰ نفر حدود ۴۰۰ میلیون تومان و برای کمک به تحصیل  ۱۸۰ یاورخواه ثبت‌نام شده در سال جاری حداقل حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیاز است و بر این اساس حداقل یک میلیارد تومان برای حمایت از جمعی از نخبگان علمی استان نیازمندیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کمک و حمایت خیران نتایج لازم برای حمایت از این افراد نخبه به دست آمد، اظهار داشت: شاید تصور نکنیم چه تعداد استعدادهای کشف نشده در خانواده‌ای بی بضاعت ایرانی ممکن است از دست برود و بر این اساس حمایت خیران از این مجموعه از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه این مؤسسه ویژه نخبگان علمی است، تصریح کرد: خیران در این مؤسسه به دانش‌آموزان و دانشجویان مشغول تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های دولتی که از نظر علمی مستعد اما بضاعت مالی اندکی دارند، کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: شناسایی و شکوفایی استعدادهای درخشان پنهان، کمک به رشد و شکوفایی کشور، تدوین خبرنامه و مجله‌های علمی مرتبط و ترویج فرهنگ انفاق در عرصه علمی از جمله اهداف این مؤسسه خیریه است.

لینک متن اصلی خبر

شهرداری اصفهان آماده هر نوع همکاری با موسسه خیره شجره طیبه است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در مراسم همایش خیران اصفهانی که توسط موسسه خیریه شجره طیبه برای کمک به امر تحصیل نخبگان علمی برگزار شد، اظهار داشت: در استان اصفهان بیش از یک هزار خیریه وجود دارد و من افتخار می‌کنم که خادم مردمانی هستم که نور مهربانی بر چهره آنها می‌درخشد و خوی محبت به همنوع را در دل‌های مهربان و آسمانی خود دارند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی استان از استانداری، شهرداری، شورای شهر  نیز خود را در این عرصه معنوی و کمک به هم‌نوعان خود دخیل می‌دانند و کمک به خیریه‌های مختلف را در مقاطع زمانی مختلف از نظر دور ندارند.

شهردار اصفهان تمامی فعالیت‌های شهرداری را نوعی شرکت در امور خیر توصیف کرد و بیان داشت: تلاش ما این است که به تمامی خیریه‌های استان در حد توان کمک کنیم و در این راستا برای کمک به موسسه خیریه شجره طیبه در زمینه‌های مختلف نیز آماده هستیم.

وی در ارتباط با نوع کمک شهرداری اصفهان به موسسه خیریه شجره طیبه که ویژه حمایت از نخبگان علمی استان است، تاکید کرد: قول می‌دهم پس از کمک خیران استان، شهرداری اصفهان کسری بودجه لازم برای حمایت از نخبگان علمی را تامین کند و یقین بدانید بیشترین کمک را شهرداری به این خیریه خواهد داشت.

به گزارش مهر، شهردار اصفهان در پایان این مراسم گلدان مسی  قلم‌زنی کار استاد علی ظریفی اصفهانی از اساتید پیشکسوت و برجسته اصفهان را در حراجی با قیمت پایه ۳۰ میلیون تومان به  قیمت ۵۰ میلیون خریداری و آن را بار دیگر به خود موسسه شجره طیبه تقدیم کرد.

لینک متن اصلی خبر

خریدگلدان قلم‌زنی توسط پدرچهارقلوهای اصفهانی/کمک ۵۰میلیونی شهردار

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنج‌شنبه همایش موسسه خیریه شجره طیبه با حضور جمع زیادی از خیران اصفهانی، مسئولان استانی از جمله شهردار اصفهان، سیستانی معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان، برخی اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان استانی و با اجرای سید جواد هاشمی برگزار شد.

در این مراسم مردم خیر اصفهان مبلغ زیادی برای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد علمی که از نظر مالی بضاعت اندکی دارند به این موسسه اهدا کردند.

از بخش‌های جالب این مراسم خاطره‌گویی آقای نصر پدر چهار قلوهای اصفهانی بود که شنبه این هفته و در ماه نورانی رمضان پا به این جهان گذاشتند و بر این اساس وی به یمن وجود این چهارقلوها که سه دختر ویک پسر هستند و دیگر پسر سه ساله خود مبلغ ۲۵ میلیون به شکل سالیانه برای کمک به این خیره اهداء کرد.

در بخش پایانی این مراسم حراج دو گلدان قلم‌زنی کوچک نقره و گلدان بزرگ قلم‌زنی مسی با قیمت‌های پایه ۱۵ و ۲۵ میلیون تومان کاری از استاد علی ظریفی اصفهانی معروف به اسطوره قلمزنی اصفهان و ایران برگزار شد.

در حراج گلدان مسی بزرگ باز هم پدر چهارقلوها پیش‌قدم شد و گلدان را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان خریداری و به شهردار اصفهان برای حمایت خوب از شهرستان‌های اصفهان تقدیم کرد که جمالی نژاد نیز با افزودن ۲۰ میلیون تومان آن را به قیمت ۵۰ میلیون تومان خریداری و به خود موسسه خیریه شجره طیبه تقدیم کرد.

در نهایت بار دیگر این گلدان به قیمت ۳۰ میلیون تومان به پدر چهارقلوها فروخته شد و وی این هدیه را از دست استاد ظریفی دریافت کرد.

سپس نوبت به حراج گلدان کوچک نقره رسید که این گلدان نیز توسط یکی از خیران اصفهانی به ۲۱ میلیون تومان خریداری شد.

کمک ۱۱۰ میلیونی خیر اصفهان به موسسه خیریه شجره طیبه 

نکته جالب توجه اینکه یکی از خیران معروف اصفهانی مبلغ ۵۰ میلیون تومان به موسسه اهدا کرد که سید جواد هاشمی از وی درخواست کرد به نام امام حسن مجتبی (ع) که در آستانه ولادت ایشان هستیم این رقم را به ۱۰۰ میلیون برساند که وی بدون تعلل این امر را پذیرفت و در نهایت نیز این رقم به نام حضرت علی (ع) به ۱۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 در این مراسم همچنین شهردار اصفهان از مادر شهید خرازی با اهدای لوح «و ان یکاد» تجلیل کرد و صمیمانه به صحبت‌های مادر این سردار رشید اسلام و  فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) که چند دقیقه‌ای نیز ادامه یافت، گوش سپرد.

لینک متن اصلی خبر

ثمره نهایی انفاق امنیت اجتماعی است/توسعه کشور در گرو فعالیت خیران

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سیستانی شامگاه پنج‌شنبه در گردهمایی خیران اصفهانی برای کمک به نخبگان علمی که توسط موسسه خیریه شجره طیبه برگزار شد، اظهار داشت: اصفهان از استان‌های خیراندیش با شرایط ویژه در کشور است به طوری که صدها خیریه فعال و کارآمد در استان وجود دارد.

وی افزود: این خیریه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان و در چارچوب‌های مختلف منشأ خیرات و برکات زیادی بوده‌اند و با اقدامات خود به یاری دولت‌مردان در خدمت به مردم و شکل‌دهی فعالیت‌های موثر در زندگی اجتماعی ملت شتافته‌اند.

توسعه و پیشرفت کشور در درازمدت از ثمرات فعالیت خیران است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت موسسه خیریه شجره طیبه که ویژه کمک و همیاری به نخبگان علمی است، ابراز داشت: این خیریه در طول سال‌های فعالیت خود درصدد بوده است تا موانع پیش روی جوانان و نوجوانان مستعد تحصیلی را که به دلیل عدم بضاعت مالی کافی ممکن است از این راه دور شوند را از پیش پای آنها بردارد و اقدامات معنوی و مادی لازم را در این راستا از نخبگان علمی کشور به عمل آورد.

وی ادامه داد: فعالیت چنین خیریه‌هایی در موقعیت‌های مختلف به یقین یک کار مقطعی نیست بلکه در عرصه خدمت به ‌هم‌میهنان عزیزمان شرایط توسعه و پیشرفت کشور را در درازمدت فراهم می‌آورد.

سیستانی با اشاره به توصیه‌های دینی و قرآنی در زمینه انفاق  به هم‌نوع تاکید کرد: این امر علاوه بر بُعد دینی به عنوان یک مسئله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز در جامعه ایرانی پذیرفته شده است.

انفاق موجب تزکیه و آرامش روحی فرد در دنیا و آخرت است

وی با بیان اینکه انفاق در آداب دینی به عنوان یکی از اعمال مؤمنان قلمداد شده است، اظهار داشت: انفاق علاوه بر اینکه احساس بی بدیلی در بطن وجود خیران برمی‌انگیزاند در بعد مادی و معنوی زندگی افراد خیر نیز آثار زیادی بر جای خواهد نهاد و موجب تزکیه و طهارت نفسانی و آرامش روحی فرد در دنیا و آخرت خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نقش مهم‌تر شرکت در امور خیر و انفاق به همنوع را در گسترش امنیت و آرامش در جامعه توصیف و تصریح کرد: امر خیر در یک مورد خاص محدود نشده و دستاوردهای اجتماعی مانند اعتبار، ازدواج و مسکن و هرآنچه در دایره توصیف امنیت اجتماعی جای می‌گیرد می‌تواند از آثار بدوی و یا بعدی انفاق  باشد.

وی افزود: مطابق آیات قرآنی زمانی که انسان از آنچه دوست دارد در راه خدا انفاق می‌کند به برَ و نیکویی دست پیدا خواهد کرد و بر این اساس انفاق موجبات رحمت الهی را فراهم آورده و فرجام نیک برای خیران از ویژگی‌های این امر خیر است.

لینک متن اصلی خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا