۱۴۰۳/۰۱/۱۰

گزارش خبرگزاری فارس از همایش بزرگ خیرین موسسه خیریه شجره طیبه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تالار اجتماعات هتل آسمان شامگاه پنجشنبه میزبان نزدیک به یک هزار نفر از خیرینی بود که عضو خیریه شجره طیبه بودند؛ خیریه‌ای که با توجه به نوع عملکردش می‌توان گفت در کشور منحصر به فرد است.

خیریه شجره طیبه که با هدف کمک به نخبگان علمی بی‌بضاعت از سال ۸۳ مشغول به فعالیت است، به سراغ دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه رفته، آن‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از آن‌ها حمایت‌های مالی، معنوی، آموزشی و درمانی می‌کند.

در مراسم شب گذشته این خیریه، که با اجرای سید جواد هاشمی برگزار شد، مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان، حسین سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، علیرضا نصر عضو شورای اسلامی شهر، حمید عصارزادگان مدیر منطقه یک شهرداری، اصغر هدایت فرماندار فلاورجان و جمعی دیگر از مسؤولان حضور داشتند.

حسین سیستانی معاون استاندار اصفهان که عضو هیأت رئیسه خیریه شجره طیبه نیز هست در ابتدای مراسم ضمن تقدیر از حضور و حمایت خیرخواهانه خیرین اظهار داشت: اصفهان با ۴۰۰ خیریه فعال به عنوان یک استان خیراندیش در بین استان‌های کشور شناخته می‌شود.

* امنیت اجتماعی ارمغان انفاق است

سیستانی با اشاره به تأکید چندین باره به امر انفاق در قرآن تصریح کرد: آرامش روحی شخص کمک کننده، تقرب به خداوند، امنیت اجتماعی و پاداش اخروی از جمله نتایج انفاق و کمک به نیازمندان است.

در ادامه این مراسم از پیشکسوتان و کسانی که در گذشته از اعضای فعال خیریه بوده و دار فانی را وداع گفته‌اند و همچنین مادر شهید حسین خرازی تقدیر به عمل آمد.

محمدرضا یزدان‌پناه مدیرعامل خیریه شجره طیبه در بخش دیگر ضیافت افطاری خیرین، گزارش عملکردی از سال ۹۴ این خیریه را ارائه و عنوان کرد: در سال گذشته ۱۸۰ یاورخواه تحت پوشش این خیریه قرار گرفتند که به این تعداد مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان کمک و حمایت شد.

وی افزود: برای سال ۹۵ نیز ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان یاورخواه شناسایی شدند که با توجه به افزایش کمک به هر یاورخواه از ۲٫۵ میلیون تومان به ۳٫۳ تومان، یک میلیارد تومان نیاز است که عنایت خیرین را طلب می‌کند.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه، شناسایی و شکوفایی استعدادهای درخشان پنهان، هدایت کمک‌های خیرین در عرصه علم و دانش، کمک به رشد علمی کشور و اشاعه فرهنگ انفاق در جامعه را از جمله اهداف خیریه شجره طیبه عنوان کرد.

* برای مکان و پذیرایی یک ریال پرداخت نکردیم

وی تأکید کرد: تمامی کمک‌های مردمی به خیریه، به صورت مستقیم صرف کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان یاورخواه می‌شود و هزینه‌های جانبی از جمله ضیافت افطاری امشب خیر مشخص دارد و همین جا تشکر می‌کنم از بیگی مدیریت هتل آسمان که این مکان و پذیرایی را به صورت رایگان در اختیار خیریه قرار دادند.

شهردار اصفهان نیز که به دعوت سید جواد هاشمی برای دقایقی کوتاه بر روی جایگاه قرار گرفت، اذعان کرد: افتخار می‌کنم خادم مردمانی هستم که در هزار و ۲۰۰ خیریه در سراسر استان به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند؛ در این مراسم از نهادهای دولتی نیز حضور دارند که نشان از عزم مدیران شهری برای حمایت از خیریه‌هاست.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا به تمامی خیریه‌های استان در حد توان کمک کنیم، اضافه کرد: قول می‌دهم پس از کمک خیران استان، شهرداری کسری بودجه لازم برای حمایت خیریه را بپردازد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم خیرین، با پر کردن برگه کمک به خیریه شجره طیبه میزان کمک نقدی، ماهیانه و سالیانه خود این به ای خیریه را تعیین کردند.

متن اصلی خبر 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
اسکرول به بالا